1 minuta czytania
Opublikowano: 6 marca 2023

Benefity? Po pierwsze praca, głupcze!

Wojciech Suda

Jak połączyć sprawność operacyjną firmy, wprowadzanie zmian i zaangażowanie pracowników?

Przed kryzysem było wiele pomysłów na coraz bardziej wyrafinowane sposoby angażowania i motywowania pracowników – by im się „chciało i zależało”. I by firma mogła działać.

W lean management kładzie się nacisk na uczynienie samej pracy bardziej sensowną – zdjęcie z niej tego co dla Klienta nie ma wartości, a dla pracownika nie jest kluczowe. 

O czym mówię?

Handlowiec zajmujący się „papierkami” – zamiast sprzedawać.

Księgowa wyjaśniająca liczne błędy w dokumentach – zamiast księgować.

Obsługa Klienta „walcząca” z systemami  – zamiast pomagać.

To co z tym zrobić?

Zajmij się procesem!

Praca nad nim nie musi być skomplikowana. Warto zrobić 1. mały krok samemu.

  1. Określ proces
  2. Zbierz ludzi realizujących go (z różnych działów/zespołów)
  3. Narysujcie jak proces przebiega krok po kroku
  4. Zobaczcie gdzie są problemy i gdzie czegoś brakuje
  5. Wymyślcie proste rozwiązania, do wdrożenia od razu (spokojnie – przyjdą Wam do głowy!)
  6. Zapiszcie jak proces wygląda w nowej formie (tak, by każdy robił tak, jak uzgodniono)
  7. Działajcie po nowemu testując wasze rozwiązania.

Myślicie, że warto?

Wojciech Suda
tags: 

Chcesz od razu zacząć odzyskiwać czas i uwalniać zyski?

Nie musisz robić nic wielkiego. Wystarczy, że do nas napiszesz, zadamy ci kilka pytań i z miejsca ustalimy palące potrzeby, byś odzyskał swoje życie.
Napisz do nas

Artykuły,
które mogą Cię zainteresować

„…2 praktyki najczęściej stosowane przez organizacje w celu osiągania zamierzonych rezultatów są również przyczyną niepowodzeń większości działań transformacyjnych.”
O co chodzi? Pierwsza to tworzenie i realizacja strategii traktowane jako 2 oddzielne działania.  Z moich obserwacji wynika, że nawet jak firma się wzięła za przygotowanie strategii, to niestety nieraz powstaje z niej „pułkownik”.  „ Strategia? Jest! Mamy! Tam stoi!” I o ile brzmi to śmiesznie, to dla biznesu może się to skończyć tragicznie.  Nie […]
5 czerwca 2023
1 minuta czytania
Uber nie w tym miejscu, czyli o myśleniu szybkim i wolnym.
Jadę do Klienta.  Zamawiam Ubera.  Nie ma szczytu. Znam czas dojazdu, ale zamawiam z zapasem.  Patrzę na mapkę – 5 min… ale jedzie w 2 stronę.  Ok, może coś się stało na drodze – protesty, itd. Po 15 min piszę do kierowcy.  „Jestem na miejscu.” Nie ma go, a na mapce widzę go kilka km […]
2 czerwca 2023
1 minuta czytania
Strategia. I procesy.
Nieraz słyszę pytanie o to czym się zajmuje. Strategią. I procesami. Ale czy to nie „za szeroka koncentracja”? Co 1 ma wspólnego z 2…? Przecież to różne rzeczy! Strategia to wizja firmy, cele długofalowe, kluczowe założenia biznesu, robione przez „górę”… Procesy to przecież chleb powszedni firmy, praca codzienna, operacyjna, powtarzająca się wciąż, robiona przez specjalistów… […]
30 maja 2023
1 minuta czytania
1 2 3 10
StratOps © 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności
Strona stworzona przez Uxtivity
calendar-fullclockcrossmenuchevron-down