1 minuta czytania
Opublikowano: 12 kwietnia 2023

Czy jesteś naukowcem w swojej firmie?

Wojciech Suda

Często słyszę od Klientów – „O, to jest nasz najlepszy pracownik. On to zawsze ma dobre pomysły!” 

Dobrze, że komuś ciągle się chce i działa. 

Źle, że organizacja nie uczy się jako większy organizm, nie kumuluje wiedzy, nie weryfikuje jej, nie wyciąga wniosków i nie usprawnia.

Kluczowym elementem firm, w których lean „żyje” jest usystematyzowane podejście do rozwiązywania problemów. 

Co stosowanie tzw. metody naukowej oznacza w codziennej praktyce?

1. Obserwuję rzeczywistość i identyfikuję problem

2. Stawiam hipotezę

3. Weryfikuję hipotezę poprzez eksperyment i zbieram dane

4. Wyciągam wnioski i wprowadzam zmiany… lub eksperymentuję dalej

Przykład:

1. Klienta źle wypełnia nasz formularz do zbierania danych

2. Formularz możemy zmienić tak, że będzie zrozumiały dla Klienta i będzie wypełniany poprawnie 

3. Modyfikujemy formularz dla grupy pilotażowej (stosowane zwroty zmieniamy na bardziej proste i zrozumiałe) i zbieramy dane dot. poprawności wypełniania (sprawdzam „nowe” formularze)

4. Dokonuję zmian w formularzach dla pozostałych grup Klientów i informujemy cały zespół o tej zmianie.

Proste? Świetnie! 

Czy warto stosować? Przykłady wielu firm, pokazują, że tak!

A Ty co o tym myślisz?

Wojciech Suda
tags: 

Chcesz od razu zacząć odzyskiwać czas i uwalniać zyski?

Nie musisz robić nic wielkiego. Wystarczy, że do nas napiszesz, zadamy ci kilka pytań i z miejsca ustalimy palące potrzeby, byś odzyskał swoje życie.
Napisz do nas

Artykuły,
które mogą Cię zainteresować

„…2 praktyki najczęściej stosowane przez organizacje w celu osiągania zamierzonych rezultatów są również przyczyną niepowodzeń większości działań transformacyjnych.”
O co chodzi? Pierwsza to tworzenie i realizacja strategii traktowane jako 2 oddzielne działania.  Z moich obserwacji wynika, że nawet jak firma się wzięła za przygotowanie strategii, to niestety nieraz powstaje z niej „pułkownik”.  „ Strategia? Jest! Mamy! Tam stoi!” I o ile brzmi to śmiesznie, to dla biznesu może się to skończyć tragicznie.  Nie […]
5 czerwca 2023
1 minuta czytania
Uber nie w tym miejscu, czyli o myśleniu szybkim i wolnym.
Jadę do Klienta.  Zamawiam Ubera.  Nie ma szczytu. Znam czas dojazdu, ale zamawiam z zapasem.  Patrzę na mapkę – 5 min… ale jedzie w 2 stronę.  Ok, może coś się stało na drodze – protesty, itd. Po 15 min piszę do kierowcy.  „Jestem na miejscu.” Nie ma go, a na mapce widzę go kilka km […]
2 czerwca 2023
1 minuta czytania
Strategia. I procesy.
Nieraz słyszę pytanie o to czym się zajmuje. Strategią. I procesami. Ale czy to nie „za szeroka koncentracja”? Co 1 ma wspólnego z 2…? Przecież to różne rzeczy! Strategia to wizja firmy, cele długofalowe, kluczowe założenia biznesu, robione przez „górę”… Procesy to przecież chleb powszedni firmy, praca codzienna, operacyjna, powtarzająca się wciąż, robiona przez specjalistów… […]
30 maja 2023
1 minuta czytania
1 2 3 10
StratOps © 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności
Strona stworzona przez Uxtivity
calendar-fullclockcrossmenuchevron-down