1 minuta czytania
Opublikowano: 17 kwietnia 2023

Dziękuję za… czyli miękkie wzmacnianie twardych procesów.

Wojciech Suda

Niedawno Klient, z którym pracuję od dłuższego czasu pokazał mi rozwiązanie, które wymyślili i wdrożyli sami pracownicy. 

Bardzo mnie to ucieszyło – pokazuje sens naszej współpracy i zjawiska, które dzieją się już niezależnie od mojego bezpośredniego wsparcia.

To tablica podziękowań. Działa prosto – jestem komuś za coś wdzięczny to:

  • biorę karteczkę, 
  • piszę… 
  • i przyklejam!

I adresat może to zobaczyć. Ale inni też!

Jakie to ma znaczenie?

Czasem słyszę od firm: „Panie Wojtku, potrzebujemy wsparcia, ale wie Pan – konkrety! Procesy, procedury, wskaźniki. Nie te miękkie zabawy! Na to nie mamy czasu!”

Kiwam głową ze zrozumieniem, bo oczywiście rozumiem te „twarde” potrzeby.

Ale przez lata pracy z różnymi metodykami nabrałem potwierdzonego doświadczeniem przekonania, że nawet precyzyjnie i jasno opisane procesy mogą działać słabo bez miękkiego elementu – np. ludzkiej życzliwości.

Co daje praca nad procesami poza „twardością”?

  • zobaczenie gdzie jest wartość dla Klienta
  • zrozumienie perspektywy innych uczestników procesu
  • wyjście poza „swój okop” – świadomość, że „gramy do 1 bramki”.

… i wreszcie zasianie kultury, która rodzi rozwiązania ze zdjęcia.

Co o tym myślisz?

Wojciech Suda
tags: 

Chcesz od razu zacząć odzyskiwać czas i uwalniać zyski?

Nie musisz robić nic wielkiego. Wystarczy, że do nas napiszesz, zadamy ci kilka pytań i z miejsca ustalimy palące potrzeby, byś odzyskał swoje życie.
Napisz do nas

Artykuły,
które mogą Cię zainteresować

„…2 praktyki najczęściej stosowane przez organizacje w celu osiągania zamierzonych rezultatów są również przyczyną niepowodzeń większości działań transformacyjnych.”
O co chodzi? Pierwsza to tworzenie i realizacja strategii traktowane jako 2 oddzielne działania.  Z moich obserwacji wynika, że nawet jak firma się wzięła za przygotowanie strategii, to niestety nieraz powstaje z niej „pułkownik”.  „ Strategia? Jest! Mamy! Tam stoi!” I o ile brzmi to śmiesznie, to dla biznesu może się to skończyć tragicznie.  Nie […]
5 czerwca 2023
1 minuta czytania
Uber nie w tym miejscu, czyli o myśleniu szybkim i wolnym.
Jadę do Klienta.  Zamawiam Ubera.  Nie ma szczytu. Znam czas dojazdu, ale zamawiam z zapasem.  Patrzę na mapkę – 5 min… ale jedzie w 2 stronę.  Ok, może coś się stało na drodze – protesty, itd. Po 15 min piszę do kierowcy.  „Jestem na miejscu.” Nie ma go, a na mapce widzę go kilka km […]
2 czerwca 2023
1 minuta czytania
Strategia. I procesy.
Nieraz słyszę pytanie o to czym się zajmuje. Strategią. I procesami. Ale czy to nie „za szeroka koncentracja”? Co 1 ma wspólnego z 2…? Przecież to różne rzeczy! Strategia to wizja firmy, cele długofalowe, kluczowe założenia biznesu, robione przez „górę”… Procesy to przecież chleb powszedni firmy, praca codzienna, operacyjna, powtarzająca się wciąż, robiona przez specjalistów… […]
30 maja 2023
1 minuta czytania
1 2 3 10
StratOps © 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności
Strona stworzona przez Uxtivity
calendar-fullclockcrossmenuchevron-down