1 minuta czytania
Opublikowano: 8 maja 2023

Jakość czy bylejakość… ?

Wojciech Suda

 części pierwsze, to jest w nim kilka ważnych założeń:

  • Istnieją standardy efektywności/wydajności.
  • Standardy te są komunikowane (i zakomunikowane) zespołowi.
  • Żeby ich istnienie miało sens, to trzeba je monitorować i weryfikować.
  • Ważniejsze niż to, co o nich mówisz, jest to z nimi robisz – a konkretniej co tolerujesz.

Czy to takie oczywiste? Jak pracuję z firmami SME, to jednak bardzo często okazuje się, że nie. 

Żadna duża firma nie przetrwa długo bez określonych (i spisanych – w tej czy innej formie) standardów działania.

Nieraz dynamicznie rozwijająca się firma – mająca produkt/usługę, Klientów, dobrych pracowników, itd. staje przed ścianą blokującą dalszy rozwój.

Ta ściana to właśnie standardy. A dokładniej ich brak.

To też ściana pomiędzy jakością a bylejakością. 

Co to jest standard wg lean? Najlepszy sposób działania znany w danej chwili – spełniający szereg założeń biznesowych (dot. jakości, czasu, kosztu, itd.)

A jak Wasze standardy…?

Wojciech Suda
tags: 

Chcesz od razu zacząć odzyskiwać czas i uwalniać zyski?

Nie musisz robić nic wielkiego. Wystarczy, że do nas napiszesz, zadamy ci kilka pytań i z miejsca ustalimy palące potrzeby, byś odzyskał swoje życie.
Napisz do nas

Artykuły,
które mogą Cię zainteresować

„…2 praktyki najczęściej stosowane przez organizacje w celu osiągania zamierzonych rezultatów są również przyczyną niepowodzeń większości działań transformacyjnych.”
O co chodzi? Pierwsza to tworzenie i realizacja strategii traktowane jako 2 oddzielne działania.  Z moich obserwacji wynika, że nawet jak firma się wzięła za przygotowanie strategii, to niestety nieraz powstaje z niej „pułkownik”.  „ Strategia? Jest! Mamy! Tam stoi!” I o ile brzmi to śmiesznie, to dla biznesu może się to skończyć tragicznie.  Nie […]
5 czerwca 2023
1 minuta czytania
Uber nie w tym miejscu, czyli o myśleniu szybkim i wolnym.
Jadę do Klienta.  Zamawiam Ubera.  Nie ma szczytu. Znam czas dojazdu, ale zamawiam z zapasem.  Patrzę na mapkę – 5 min… ale jedzie w 2 stronę.  Ok, może coś się stało na drodze – protesty, itd. Po 15 min piszę do kierowcy.  „Jestem na miejscu.” Nie ma go, a na mapce widzę go kilka km […]
2 czerwca 2023
1 minuta czytania
Strategia. I procesy.
Nieraz słyszę pytanie o to czym się zajmuje. Strategią. I procesami. Ale czy to nie „za szeroka koncentracja”? Co 1 ma wspólnego z 2…? Przecież to różne rzeczy! Strategia to wizja firmy, cele długofalowe, kluczowe założenia biznesu, robione przez „górę”… Procesy to przecież chleb powszedni firmy, praca codzienna, operacyjna, powtarzająca się wciąż, robiona przez specjalistów… […]
30 maja 2023
1 minuta czytania
1 2 3 10
StratOps © 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności
Strona stworzona przez Uxtivity
calendar-fullclockcrossmenuchevron-down