1 minuta czytania
Opublikowano: 12 maja 2023

„Kultura zjada strategię na śniadanie.”

Wojciech Suda

Przez jakiś czas w firmie, której byłem współzałożycielem, mieliśmy hasło „kultura ciągłego doskonalenia”.

Podobało mi się to hasło. Oddawało ambitną misję pomocy w rzeczywistej zmianie kultury organizacyjnej Klientów.

Potem to hasło usunęliśmy. 

Bo jak tu myśleć o „wysmakowanej” kulturze, skoro dużo firm potrzebowało dość podstawowych rzeczy – przygotowania struktury organizacyjnej, opisania kluczowych procesów, prostych standardów operacyjnych, podstawowych automatyzacji i usprawnień, itd. 

Prostych rozwiązań i narzędzi.

Doświadczyłem, że słowa Petera Druckera są bardzo prawdziwe – kultura zjada strategię. A często jest tak „żarłoczna”, że strategia nawet nie zdążyła pojawić się na stole…

Różne dyskusje i rozmowy o wdrażaniu lean spowodowały, że znów zacząłem o tym myśleć. 

Kultura zatoczyła w mojej głowie koło i w jestem przekonany, że  chce wrócić do dawnego hasła (choć już w innej rzeczywistości).  

Czasem po prostu trzeba zaczynać od podstaw – i czasem to narzędzia będą tym 1. krokiem.

Toyota – którą przecież najczęściej przywołuje się jako przykład – „robi lean” (choć w ogóle tak tego nie nazywa) od ponad 70 lat. 

To jak oczekiwać nowej kultury w 3, 6 czy nawet 12 miesięcy?

Wojciech Suda
tags: 

Chcesz od razu zacząć odzyskiwać czas i uwalniać zyski?

Nie musisz robić nic wielkiego. Wystarczy, że do nas napiszesz, zadamy ci kilka pytań i z miejsca ustalimy palące potrzeby, byś odzyskał swoje życie.
Napisz do nas

Artykuły,
które mogą Cię zainteresować

„…2 praktyki najczęściej stosowane przez organizacje w celu osiągania zamierzonych rezultatów są również przyczyną niepowodzeń większości działań transformacyjnych.”
O co chodzi? Pierwsza to tworzenie i realizacja strategii traktowane jako 2 oddzielne działania.  Z moich obserwacji wynika, że nawet jak firma się wzięła za przygotowanie strategii, to niestety nieraz powstaje z niej „pułkownik”.  „ Strategia? Jest! Mamy! Tam stoi!” I o ile brzmi to śmiesznie, to dla biznesu może się to skończyć tragicznie.  Nie […]
5 czerwca 2023
1 minuta czytania
Uber nie w tym miejscu, czyli o myśleniu szybkim i wolnym.
Jadę do Klienta.  Zamawiam Ubera.  Nie ma szczytu. Znam czas dojazdu, ale zamawiam z zapasem.  Patrzę na mapkę – 5 min… ale jedzie w 2 stronę.  Ok, może coś się stało na drodze – protesty, itd. Po 15 min piszę do kierowcy.  „Jestem na miejscu.” Nie ma go, a na mapce widzę go kilka km […]
2 czerwca 2023
1 minuta czytania
Strategia. I procesy.
Nieraz słyszę pytanie o to czym się zajmuje. Strategią. I procesami. Ale czy to nie „za szeroka koncentracja”? Co 1 ma wspólnego z 2…? Przecież to różne rzeczy! Strategia to wizja firmy, cele długofalowe, kluczowe założenia biznesu, robione przez „górę”… Procesy to przecież chleb powszedni firmy, praca codzienna, operacyjna, powtarzająca się wciąż, robiona przez specjalistów… […]
30 maja 2023
1 minuta czytania
1 2 3 10
StratOps © 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności
Strona stworzona przez Uxtivity
calendar-fullclockcrossmenuchevron-down