1 minuta czytania
Opublikowano: 28 kwietnia 2023

Mimikra organizacyjna,  czyli bądź jak… kto?

Wojciech Suda

Często firmy z którymi rozmawiam, chciałyby być jak:

  • Toyota (jakość)
  • SpaceX (innowacyjność)
  • Apple (zasobność)

… itd.

Oczywiście warto mieć dobre wzorce. I oczywiście, tak – każdej z wymienionych firm można coś zarzucić.

I o to właśnie chodzi! Bo takie przykłady – które sam nieraz przytaczam – mają inspirować. 

I tyle.

Czemu? 

Bo o ile na informację „my jesteśmy specyficzni” uśmiecham się z życzliwością zadając zaraz pytanie „a jak to się wyraża, i jak pomaga w biznesie?” to jednak nieraz widzę, że ktoś chciałby usilnie być jak …… (wpisz nazwę)

A tak się po prostu nie da!

Masz swoje rozwiązania, ograniczenia, przewagi, wartość, którą dajesz. Masz swoich ludzi, kulturę, narzędzia i zasoby. Swoich Klientów, usługi i produkty. Masz też swoje problemy i wyzwania.

I musisz zacząć je rozwiązywać i pokonywać u siebie.

Co nie znaczy, że zawsze musisz wyważać już otwarte drzwi. Czasem z danej firmy wywodzą się też całe metodyki – tak jest z lean management i Toyotą.

Możesz wziąć pewien sposób myślenia… i zacząć go przekładać na swoją rzeczywistość.

To od lat mówi Toyota. 

Więc bądź jak… Ty! 

Co o tym myślisz… ?

Wojciech Suda
tags: 

Chcesz od razu zacząć odzyskiwać czas i uwalniać zyski?

Nie musisz robić nic wielkiego. Wystarczy, że do nas napiszesz, zadamy ci kilka pytań i z miejsca ustalimy palące potrzeby, byś odzyskał swoje życie.
Napisz do nas

Artykuły,
które mogą Cię zainteresować

„…2 praktyki najczęściej stosowane przez organizacje w celu osiągania zamierzonych rezultatów są również przyczyną niepowodzeń większości działań transformacyjnych.”
O co chodzi? Pierwsza to tworzenie i realizacja strategii traktowane jako 2 oddzielne działania.  Z moich obserwacji wynika, że nawet jak firma się wzięła za przygotowanie strategii, to niestety nieraz powstaje z niej „pułkownik”.  „ Strategia? Jest! Mamy! Tam stoi!” I o ile brzmi to śmiesznie, to dla biznesu może się to skończyć tragicznie.  Nie […]
5 czerwca 2023
1 minuta czytania
Uber nie w tym miejscu, czyli o myśleniu szybkim i wolnym.
Jadę do Klienta.  Zamawiam Ubera.  Nie ma szczytu. Znam czas dojazdu, ale zamawiam z zapasem.  Patrzę na mapkę – 5 min… ale jedzie w 2 stronę.  Ok, może coś się stało na drodze – protesty, itd. Po 15 min piszę do kierowcy.  „Jestem na miejscu.” Nie ma go, a na mapce widzę go kilka km […]
2 czerwca 2023
1 minuta czytania
Strategia. I procesy.
Nieraz słyszę pytanie o to czym się zajmuje. Strategią. I procesami. Ale czy to nie „za szeroka koncentracja”? Co 1 ma wspólnego z 2…? Przecież to różne rzeczy! Strategia to wizja firmy, cele długofalowe, kluczowe założenia biznesu, robione przez „górę”… Procesy to przecież chleb powszedni firmy, praca codzienna, operacyjna, powtarzająca się wciąż, robiona przez specjalistów… […]
30 maja 2023
1 minuta czytania
1 2 3 10
StratOps © 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności
Strona stworzona przez Uxtivity
calendar-fullclockcrossmenuchevron-down