1 minuta czytania
Opublikowano: 7 kwietnia 2023

Nie ten czas, czyli szybsze pieniądze.

Wojciech Suda

Ostatnio rysowaliśmy z Klientem proces. 

Dużo firm skupia się na efektywności działania. Ale często powoduje to, że pracownicy jak najsprawniej realizują zadania patrząc tylko przez pryzmat „robienia”.

W tym wypadku kluczowe było spojrzenie na cały czas mapowanego procesu (lead time), a nie tylko na sam moment pracy nad fakturą, gdy jest ona „dotykana” (touch time). 

Dokumenty, którymi pracownik się zajmował były sprawnie obsługiwane... gdy już były „dotykane”. Ale większość czasu „leżały” i czekały!

Duża ilość różnych obowiązków powodowała, że przeprocesowanie „bloku” faktur skutkowała opóźnieniem momentu ich wysłania. A to – dłuższe czekanie na płatności…

Zmiana sposobu procesowania z „bloku” na pojedynczą fakturę wydłużyła minimalnie sumaryczny czas poświęcony na obsługę wszystkich dokumentów, ale z 2 strony szybsze ich „wychodzenie” z firmy… i poprawę cashflow!

Praca nad touch time nie da często tego, czego potrzebujesz, bo problemem wcale nie jest „za wolne bieganie”.

Co daje praca nad lead time?

  • Zmiana z „szybciej biegamy” na „inaczej układamy”
  • Szybsza odpowiedź na zapytanie Klienta
  • Krótszy termin realizacji usługi
  • Poprawa konkurencyjności firmy

Co o tym myślisz…?

Wojciech Suda
tags: 

Chcesz od razu zacząć odzyskiwać czas i uwalniać zyski?

Nie musisz robić nic wielkiego. Wystarczy, że do nas napiszesz, zadamy ci kilka pytań i z miejsca ustalimy palące potrzeby, byś odzyskał swoje życie.
Napisz do nas

Artykuły,
które mogą Cię zainteresować

„…2 praktyki najczęściej stosowane przez organizacje w celu osiągania zamierzonych rezultatów są również przyczyną niepowodzeń większości działań transformacyjnych.”
O co chodzi? Pierwsza to tworzenie i realizacja strategii traktowane jako 2 oddzielne działania.  Z moich obserwacji wynika, że nawet jak firma się wzięła za przygotowanie strategii, to niestety nieraz powstaje z niej „pułkownik”.  „ Strategia? Jest! Mamy! Tam stoi!” I o ile brzmi to śmiesznie, to dla biznesu może się to skończyć tragicznie.  Nie […]
5 czerwca 2023
1 minuta czytania
Uber nie w tym miejscu, czyli o myśleniu szybkim i wolnym.
Jadę do Klienta.  Zamawiam Ubera.  Nie ma szczytu. Znam czas dojazdu, ale zamawiam z zapasem.  Patrzę na mapkę – 5 min… ale jedzie w 2 stronę.  Ok, może coś się stało na drodze – protesty, itd. Po 15 min piszę do kierowcy.  „Jestem na miejscu.” Nie ma go, a na mapce widzę go kilka km […]
2 czerwca 2023
1 minuta czytania
Strategia. I procesy.
Nieraz słyszę pytanie o to czym się zajmuje. Strategią. I procesami. Ale czy to nie „za szeroka koncentracja”? Co 1 ma wspólnego z 2…? Przecież to różne rzeczy! Strategia to wizja firmy, cele długofalowe, kluczowe założenia biznesu, robione przez „górę”… Procesy to przecież chleb powszedni firmy, praca codzienna, operacyjna, powtarzająca się wciąż, robiona przez specjalistów… […]
30 maja 2023
1 minuta czytania
1 2 3 10
StratOps © 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności
Strona stworzona przez Uxtivity
calendar-fullclockcrossmenuchevron-down