1 minuta czytania
Opublikowano: 27 marca 2023

Samo „mięso”. Bez dodatków, deseru i lania wody.

Wojciech Suda

Składaliśmy jakiś czas temu z partnerem biznesowym ofertę do Klienta. 

Wyglądało na to, że Klient jest mocno zblazowany – ma bardzo duże oczekiwania i chciałby dostać coś, co w slangu konsultantów nazywamy „wodotryskami”.

„Wodotryski” to rozwiązania imponujące w swojej formie, ale nie dające realnej wartości. Bo podobnie jak fontanna –  tak szybko jak woda wystrzeliła, tak szybko też spada.

Od kiedy jestem przedsiębiorcą zacząłem zwracać baczniejszą uwagę na to co i jak oferuję Klientom. 

Kilkanaście lat pracy w projektach doradczych, przekonało mnie, że tym co daje efekty jest niespektakularna, powtarzana, systematyczna praca. Niby oczywiste, a wciąż szuka się jakiegoś „magicznego rozwiązania”.

Czasem nie trzeba za dużo kombinować. Trzeba określić cel, przygotować plan i „jechać z tematem” – jak mawia 1 z Klientów.

Nieraz wychodzimy ze wspólnych warsztatów zmęczeni. Nie było fajnych i kolorowych gier, ciągłego bodźcowania uczestników i rzucania inspirujących inspiracji. 

Zmęczeni, ale zadowoleni, bo powstały konkrety.

Samo „mięso”. Bez dodatków, deseru i lania wody.

Warto znaleźć czas na deser – ale to po obiedzie, nie w trakcie!

A Ty wolisz „mięso” czy „słodkości”…?

Wojciech Suda
tags: 

Chcesz od razu zacząć odzyskiwać czas i uwalniać zyski?

Nie musisz robić nic wielkiego. Wystarczy, że do nas napiszesz, zadamy ci kilka pytań i z miejsca ustalimy palące potrzeby, byś odzyskał swoje życie.
Napisz do nas

Artykuły,
które mogą Cię zainteresować

„…2 praktyki najczęściej stosowane przez organizacje w celu osiągania zamierzonych rezultatów są również przyczyną niepowodzeń większości działań transformacyjnych.”
O co chodzi? Pierwsza to tworzenie i realizacja strategii traktowane jako 2 oddzielne działania.  Z moich obserwacji wynika, że nawet jak firma się wzięła za przygotowanie strategii, to niestety nieraz powstaje z niej „pułkownik”.  „ Strategia? Jest! Mamy! Tam stoi!” I o ile brzmi to śmiesznie, to dla biznesu może się to skończyć tragicznie.  Nie […]
5 czerwca 2023
1 minuta czytania
Uber nie w tym miejscu, czyli o myśleniu szybkim i wolnym.
Jadę do Klienta.  Zamawiam Ubera.  Nie ma szczytu. Znam czas dojazdu, ale zamawiam z zapasem.  Patrzę na mapkę – 5 min… ale jedzie w 2 stronę.  Ok, może coś się stało na drodze – protesty, itd. Po 15 min piszę do kierowcy.  „Jestem na miejscu.” Nie ma go, a na mapce widzę go kilka km […]
2 czerwca 2023
1 minuta czytania
Strategia. I procesy.
Nieraz słyszę pytanie o to czym się zajmuje. Strategią. I procesami. Ale czy to nie „za szeroka koncentracja”? Co 1 ma wspólnego z 2…? Przecież to różne rzeczy! Strategia to wizja firmy, cele długofalowe, kluczowe założenia biznesu, robione przez „górę”… Procesy to przecież chleb powszedni firmy, praca codzienna, operacyjna, powtarzająca się wciąż, robiona przez specjalistów… […]
30 maja 2023
1 minuta czytania
1 2 3 10
StratOps © 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności
Strona stworzona przez Uxtivity
calendar-fullclockcrossmenuchevron-down