1 minuta czytania
Opublikowano: 3 listopada 2022

We choose to go to the Moon

Wojciech Suda

„ (…) And do the other things, not because they are easy, but because they are hard.”

Pamiętne słowa JFK. Czy bez takiej wizji ludzkość wylądowałaby na Księżycu?

Z firmami jest jak z ludźmi. Lubimy ambitne cele, bo są… ambitne! Komu wyobraźnia rozpali się na myśl o zrobieniu np. 1 pompki/dzień?

- Zbudujemy kulturę ciągłego doskonalenia! Za miesiąc!

- Przebiegnę maraton! Za tydzień!

- Pracownicy będą działać „po nowemu”! Od razu!

- Rzucę niezdrowe żarcie! Od jutra!

Problem z ambitnymi celami jest taki, że aby je osiągnąć musimy podejść do nich bardziej pokornie niż ambitnie. 

Słyszeliście o człowieku, który wszedł na Mont Everest prosto po wyjściu z domu? Ja też nie – pewnie dlatego, że nie było takiego. 😉

Co można zrobić:

2.    Podziel wizję (sparametryzowaną) na etapy.

3.    Określ jaki proces pozwoli Ci osiągnąć dany etap. 

4.    Określ jaki jest minimalny krok/kroki*

5.    Zacznij je robić i sprawdzaj.

6.    Nie zniechęcaj się jak nie zrobisz. Powtarzaj. Powracaj.

7.    Jak zbudujesz nawyk to dopiero zwiększaj intensywność i realizuj kolejne procesy.

* „Niech to będzie tak łatwe, byś nie mógł powiedzieć „nie”.

A Ty jakie masz doświadczenie z nawykami?

Wojciech Suda
tags: 

Chcesz od razu zacząć odzyskiwać czas i uwalniać zyski?

Nie musisz robić nic wielkiego. Wystarczy, że do nas napiszesz, zadamy ci kilka pytań i z miejsca ustalimy palące potrzeby, byś odzyskał swoje życie.
Napisz do nas

Artykuły,
które mogą Cię zainteresować

„…2 praktyki najczęściej stosowane przez organizacje w celu osiągania zamierzonych rezultatów są również przyczyną niepowodzeń większości działań transformacyjnych.”
O co chodzi? Pierwsza to tworzenie i realizacja strategii traktowane jako 2 oddzielne działania.  Z moich obserwacji wynika, że nawet jak firma się wzięła za przygotowanie strategii, to niestety nieraz powstaje z niej „pułkownik”.  „ Strategia? Jest! Mamy! Tam stoi!” I o ile brzmi to śmiesznie, to dla biznesu może się to skończyć tragicznie.  Nie […]
5 czerwca 2023
1 minuta czytania
Uber nie w tym miejscu, czyli o myśleniu szybkim i wolnym.
Jadę do Klienta.  Zamawiam Ubera.  Nie ma szczytu. Znam czas dojazdu, ale zamawiam z zapasem.  Patrzę na mapkę – 5 min… ale jedzie w 2 stronę.  Ok, może coś się stało na drodze – protesty, itd. Po 15 min piszę do kierowcy.  „Jestem na miejscu.” Nie ma go, a na mapce widzę go kilka km […]
2 czerwca 2023
1 minuta czytania
Strategia. I procesy.
Nieraz słyszę pytanie o to czym się zajmuje. Strategią. I procesami. Ale czy to nie „za szeroka koncentracja”? Co 1 ma wspólnego z 2…? Przecież to różne rzeczy! Strategia to wizja firmy, cele długofalowe, kluczowe założenia biznesu, robione przez „górę”… Procesy to przecież chleb powszedni firmy, praca codzienna, operacyjna, powtarzająca się wciąż, robiona przez specjalistów… […]
30 maja 2023
1 minuta czytania
1 2 3 10
StratOps © 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności
Strona stworzona przez Uxtivity
calendar-fullclockcrossmenuchevron-down