1 minuta czytania
Opublikowano: 20 marca 2023

Zaskakujące efekty niespektakularnych działań. Mierzenie.

Wojciech Suda

To temat, który ostatnio przerabiamy z kilkoma Klientami. 

Mierzenie:

  • czasu pracy, 
  • procesów,
  • jakości
  • kosztów,
  • aktywności,
  • efektów.

Odmieniamy mierzenie przez różne przypadki.

I raz za razem zaskakuje mnie (choć już chyba nie powinno), jak fakty są w stanie pozytywnie odmieniać rzeczywistość. I jak dużo ciągle nam się wydaje. I to mimo raczej otwartych głów.

Choć początki bywają trudne…

  • Moja godzina jest jednak warta tylko tyle?
  • No to tak wygląda nasza realna marża…
  • Niemożliwe, że to dane o jakości…
  • Nie chce się wierzyć, że to tyle zajmuje!

…to na szczęście te dane (fakty) to tylko punkt wyjścia do dalszych działań!

Taiichi Ohno powiedział kiedyś, że największym problemem jest brak problemów.

Ostatnio raczej wyciągamy je z firmami na wierzch – są! Ufff… można działać!

  • Wzrost przychodów o 25% poprzez skupienie się na działaniach „dźwigniowych”
  • Wyliczanie kosztu uwzględniające wszystkie działania i cały poświęcony czas
  • Poprawa jakości o 40% poprzez wykonywanie dobrze za 1 razem
  • Planowanie oparte na faktach, a nie przeczuciach

A Ty coś mierzysz?

Czy już wszystko wiesz i bez tego …?

Wojciech Suda
tags: 

Chcesz od razu zacząć odzyskiwać czas i uwalniać zyski?

Nie musisz robić nic wielkiego. Wystarczy, że do nas napiszesz, zadamy ci kilka pytań i z miejsca ustalimy palące potrzeby, byś odzyskał swoje życie.
Napisz do nas

Artykuły,
które mogą Cię zainteresować

„…2 praktyki najczęściej stosowane przez organizacje w celu osiągania zamierzonych rezultatów są również przyczyną niepowodzeń większości działań transformacyjnych.”
O co chodzi? Pierwsza to tworzenie i realizacja strategii traktowane jako 2 oddzielne działania.  Z moich obserwacji wynika, że nawet jak firma się wzięła za przygotowanie strategii, to niestety nieraz powstaje z niej „pułkownik”.  „ Strategia? Jest! Mamy! Tam stoi!” I o ile brzmi to śmiesznie, to dla biznesu może się to skończyć tragicznie.  Nie […]
5 czerwca 2023
1 minuta czytania
Uber nie w tym miejscu, czyli o myśleniu szybkim i wolnym.
Jadę do Klienta.  Zamawiam Ubera.  Nie ma szczytu. Znam czas dojazdu, ale zamawiam z zapasem.  Patrzę na mapkę – 5 min… ale jedzie w 2 stronę.  Ok, może coś się stało na drodze – protesty, itd. Po 15 min piszę do kierowcy.  „Jestem na miejscu.” Nie ma go, a na mapce widzę go kilka km […]
2 czerwca 2023
1 minuta czytania
Strategia. I procesy.
Nieraz słyszę pytanie o to czym się zajmuje. Strategią. I procesami. Ale czy to nie „za szeroka koncentracja”? Co 1 ma wspólnego z 2…? Przecież to różne rzeczy! Strategia to wizja firmy, cele długofalowe, kluczowe założenia biznesu, robione przez „górę”… Procesy to przecież chleb powszedni firmy, praca codzienna, operacyjna, powtarzająca się wciąż, robiona przez specjalistów… […]
30 maja 2023
1 minuta czytania
1 2 3 10
StratOps © 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Polityka prywatności
Strona stworzona przez Uxtivity
calendar-fullclockcrossmenuchevron-down